niedziela, 21 maja 2017

Dlaczego warto czytać lektury?

Hej!


Książki odgrywają dosyć istotną rolę w moim życiu, uwielbiam czytać o dosyć zróżnicowanej tematyce. Przeczytanie jednej pozycji zajmuję mi niewiele czasu. Jednak w ciągu roku szkolnego zawsze przychodzi  moment, w którym nauczyciel zapowiada lekturę. Jeszcze w gimnazjum czasami próbowałam się za nie zabrać, co prawie nigdy mi nie wychodziło. Wolałam wtedy przeczytać streszczenie i mieć z głowy nudne, stare książki, których czytanie ciągnęło się dniami czy nawet tygodniami. Teraz, kiedy w liceum przygotowuje się do matury, a mój gust czytelniczy uległ znacznej poprawie postanowiłam przeczytać każdą napotkaną lekturę. Dlaczego?  Pierwsze to na pewno wspomniana matura  przy której znajomość tekstów kultury jest obowiązkowa. Czytając streszczenia nie potrafiłam zapamiętać nawet postaci występujących w książce, wszystko mi się myliło i na pewno nie przydało się przy żadnym wypracowaniu. Czytając całość zapamiętuję wszystko na długi okres czasu, bez problemu wykorzystuje to później pisząc przykładową rozprawkę. Poza tym, nigdy nie przypuszczałabym, że lektury takie jak "Lalka", "Zbrodnia i Kara" czy "Chłopi" na prawdę przypadną mi do gustu! Owszem, na początku ciężko było się wdrożyć w język czy styl w jakim są napisane, ale myślę, że było warto. Sama nigdy nie wybrałabym dla siebie takich książek, a niektóre mogą okazać się na prawdę ciekawe. 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz